Altijd en overal een tolk

In alles wat we doen is toegankelijke communicatie voor doven en slechthorenden het uitgangspunt. In veel gevallen betekent dat: een tolk inzetten. En de doelgroep hierover informeren.

Of het nu gaat om de aanwezigheid van een tolk op locatie, in een telefoongesprek of bij de vertaling van (live) video. Door onze diensten slim te combineren kunnen we bij veel situaties de inzet van een tolk garanderen. 

Wat we doen

Tolkcontact

Het inzetten van een gebarentolk of schrijftolk is een belangrijk hulpmiddel voor gelijkwaardige communicatie. In opdracht van UWV verzorgen wij een groot deel van deze tolkvoorziening: van bemiddeling tot facturatie en van voorlichting tot 24/7 bereikbaarheid.

Tolkcentrum

Een callcenter waar tolken Nederlandse Gebarentaal het mogelijk maken dat doven en slechthorenden kunnen bellen en een tolk op afstand kunnen inzetten.

KPN Teletolk

Bellen of gebeld worden als je niet (goed) kunt horen? Dat kan gewoon! Tekst- en beeldbemiddelingsdienst KPN Teletolk zorgt voor gelijkwaardige toegang tot telefonie. Zo kunnen ook doven en slechthorenden bellen en gebeld worden.

Toegankelijke organisaties

Wij helpen organisaties om hun dienstverlening toegankelijk te maken voor doven en slechthorenden. Om hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te pakken, inclusief te zijn en te voldoen aan de Europese toegankelijkheidsrichtlijn.

Tolkcontact-app

Met de Tolkcontact-app hebben tolkgebruikers altijd en overal een tolk op zak. Om te bellen en gebeld te worden. En om op afstand een tolk in te kunnen zetten

Tolkcontact tolk op afstand

Met Tolkcontact tolk op afstand kunnen tolkgebruikers direct (zonder afspraak vooraf) een gebarentolk op afstand inzetten. Handig bij onverwachte gesprekken.